2010-01-12

Донецькі аналітичні центри вивчали якість послуг місцевої влади

Соціологічне опитування, проведене в масштабах Донецької області Центром політологічних досліджень, заклало основу для розвитку системи моніторингу якості державних послуг, що їх місцева влада надає мешканцям області.

Опитування показало, що, незважаючи на відносно високий рівень довіри до місцевої влади, більшість жителів області не задоволені діяльністю місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.


За ініціативою Центру політологічних досліджень та за інформаційної підтримки Інформаційної агенції "Донбас-медіа" в Донецьку відбулася прес-конференція, на якій результати своїх недавніх опитувань представили основні дослідницькі центри з вивчення громадської думки в області.

Центр політологічних досліджень (ЦПД) провів соцопитування з метою виявити ставлення жителів до якості послуг, що надаються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування (ОМС). Аналіз результатів опитування про якість послуг місцевої влади на прес-конференції представив Євген ТАРАСОВ, соціолог Центру.

За результатами обласного соціологічного дослідження, проведеного Центром політологічних досліджень, 45,6 % жителів Донецької області оцінюють соціально-економічний розвиток своїх населених пунктів як незадовільний. При цьому, 27,8 % вказують, що ситуація суттєво погіршилась за останній рік. Найбільш негативно оцінюють ситуацію жителі міст Горлівка, Єнакієве, Шахтарськ та Сніжне, а також південних районів області.

Незважаючи на відносно високий рівень довіри до місцевої влади (27,2 % від загального числа респондентів), більшість жителів області не задоволені діяльністю ОМС. 38 % мешканців оцінили якість послуг, що їм надаються владою, як середню, 18 % як задовільну і 27% як незадовільну.

За результатами дослідження, у середньому 30 % жителів мають досвід спілкування з ОМС. При цьому, чим більше проблем у конкретному населеному пункті, тим частіше мешканці звертаються до місцевих органів влади. Так, у місті Донецьк рівень звернень складає 29,9 %, а в містах Горлівка, Єнакієве – 36,4 %. Єдиним винятком є міста Красноармійськ та Димитрів, де, не дивлячись на високий рівень актуальності багатьох проблем, рівень звернення до органів місцевої влади залишається відносно низьким і складає 29%.

Ще однією показовою характеристикою є доступність керівників органів місцевого самоврядування для мешканців громади. В області простежується взаємозв'язок між рівнем доступності керівників ОМС та типом адміністративної одиниці. Так, у переважно сільськогосподарських південних районах області рівень доступності перших керівників оцінюється як високий 52,2 відсотками мешканців цих районів. У Донецьку цей показник становить 7,7%.

Проект реалізується за сприяння Управління державної служби Головдержслужби України в Донецькій області, і стане основою для подальшого моніторингу якості державних послуг в області. Проект виконується ЦПД в рамках громадянської коаліції "Право на майбутнє" за підтримки Фонду мозкових центрів Інституту відкритого суспільства (м. Будапешт) та Міжнародного фонду "Відродження" (м. Київ).

Немає коментарів:

Дописати коментар